Spoed of crisis contact

Is er gevaar?

Is er een levensbedreigend gevaar? Bel dan onmiddellijk 112.

Bel 112

Geen client bij ons?

Dreigt een situatie thuis of elders uit de hand te lopen en ben je geen cliënt van Veilig Thuis Utrecht of SAVE Jeugdbescherming? Bel dan Veilig Thuis.

Bel met Veilig Thuis 0800-2000

Cliënt bij Veilig Thuis Utrecht?

Ben je cliënt bij Veilig Thuis Utrecht, dan bel je altijd met het hoofdnummer.

Bel met Veilig Thuis 0800-2000

Cliënt bij SAVE Jeugdbescherming?

Ben je cliënt bij SAVE Jeugdbescherming, dan bel je tijdens kantooruren (tussen 08.30 en 17.00 uur) met de medewerker SAVE die jou is toegewezen.

Buiten kantooruren bel je met het onderstaande nummer:

In de provincie Flevoland: bel 088 – 996 3000.
In de provincie Utrecht: bel 0800- 2000.

Toeslagenaffaire

Ben je slachtoffer van de Toeslagenaffaire en heb je ook met ons te maken gehad? Wij begrijpen dat je vragen hebt en meer wilt weten over de beslissingen die zijn genomen over jouw gezin.

Je kunt dan contact opnemen met jouw medewerker Veilig Thuis Utrecht of medewerker SAVE. Ook kinderen van gedupeerde ouders kunnen natuurlijk bij ons terecht.

Als je geen cliënt meer bij ons bent of je vraag liever aan iemand anders dan je eigen medewerker stelt, kun je ook terecht bij ons steunpunt voor gedupeerden. Dit steunpunt wordt bemand door onze cliëntambassadeurs en medewerkers. Zij kunnen met jou meedenken en kijken bij wie je het beste terecht kunt met jouw vragen. Mail naar info.toeslagen@samen-veilig.nl.

Wat mag je van Samen Veilig Midden-Nederland verwachten?

We zien het verdriet en de ellende waar de slachtoffers van de Toeslagenaffaire mee te maken hebben. Samen Veilig Midden-Nederland, Veilig Thuis Utrecht en SAVE Jeugdbescherming doen er alles aan om je te woord te staan.

We luisteren naar je verhaal en proberen helder te krijgen welke vragen en mogelijkheden er voor jou zijn. We beantwoorden je vragen en kijken samen kritisch naar beslissingen uit het verleden. Als blijkt dat die beslissingen opnieuw moeten worden beoordeeld, kijken we hoe we jou het beste kunnen helpen. De veiligheid en ontwikkeling van het kind staan daarbij altijd centraal. Wat is het beste voor hem of haar?

Landelijk ondersteuningsteam

Wil je je vragen liever ergens anders stellen? Dan kan je contact opnemen met het landelijke Ondersteuningsteam Toeslagenaffaire via contact@hetondersteuningsteam.nl. Een medewerker uit dit team kan je verder helpen. Meer informatie over het Ondersteuningsteam Toeslagenaffaire vind je op hun website.

    • Hulp in provincie Utrecht
      Gedupeerden in de provincie Utrecht kunnen ook bij hun buurtteam terecht voor hulp. Bel het speciaal daarvoor opgerichte nummer 030 7400 530.
    • Hulp in provincie Flevoland
      Gedupeerden in de provincie Flevoland kunnen voor hulp mailen naar toeslagenaffaire@mdflevoland.nl of bellen (of Whatsappen) met Maatschappelijke Dienstverlening Flevoland (MDF) via 06 8274 0938.