Is er gevaar?
Is er een levensbedreigend gevaar? Bel dan onmiddellijk 112.
Spoed of crisis contact
Dreigt een situatie thuis of elders uit de hand te lopen en ben je geen cliënt van Veilig Thuis Utrecht of SAVE Jeugdbescherming? Bel dan Veilig Thuis.
Bel met Veilig Thuis 0800-2000
Ben je cliënt bij Veilig Thuis Utrecht, dan bel je altijd met het hoofdnummer.
Bel met Veilig Thuis 0800-2000
Ben je cliënt bij SAVE Jeugdbescherming, dan bel je tijdens kantooruren (tussen 08.30 en 17.00 uur) met de medewerker SAVE die jou is toegewezen.
Buiten kantooruren bel je met het onderstaande nummer:
In de provincie Flevoland: bel 088 – 996 3000.
In de provincie Utrecht: bel 0800- 2000.
Sinds 1 juli 2022 is onze Raad van Toezicht twee nieuwe leden rijker, namelijk Hilde Reints en Adea van Doorn. Zij volgen Mieke Bot en Anneke Menger op. In dit bericht stellen wij Hilde Reints graag aan jullie voor. Hilde is op voordracht van de cliëntenraad in onze Raad van Toezicht terechtgekomen. Dit betekent dat de leden van de cliëntenraad haar een goede kandidaat vonden en dat het perspectief vanuit de cliënt haar specifieke aandachtspunt is.
Hilde Reints werkt bij de gemeente Amsterdam, als directeur Onderwijs, Jeugd, Zorg en Diversiteit en heeft daarvoor bij verschillende andere gemeenten gewerkt. Ze is ook lid van de Raad van Toezicht bij een welzijnsorganisatie en een organisatie in de gehandicaptenzorg.
Waardevolle combinatie
‘De combinatie van mijn ‘gewone’ werk voor de gemeente en mijn deelname in een Raad van Toezicht is voor mij waardevol. Omdat ik zo meer betrokken ben bij de uitvoering van het werk dat gemeenten financieren. En ik kan in de Raad inbrengen hoe de overheid te werk gaat. Er gebeurt ontzettend veel in de wereld van de jeugdzorg in Nederland. En ik vind het heel belangrijk dat we juist het werk van Veilig Thuis, de jeugdbescherming en de jeugdreclassering goed regelen. Hier komen de kinderen terecht die de beste ondersteuning verdienen en ik wil me daar graag voor inzetten.’
Perspectief vanuit de cliënt
Hilde is benoemd op voordracht van de cliëntenraad. Dit betekent dat het perspectief vanuit de cliënt een specifiek aandachtspunt is. ‘Ik ga alle vraagstukken vooral bekijken vanuit de gedachte: wat betekent dit voor de cliënt? En ik zal daar ook regelmatig overleg over hebben met de Cliëntenraad. Mijn eerste kennismakingsgesprekken met hen en met andere medewerkers van Samen Veilig Midden-Nederland waren leerzaam en positief en gaven me het gevoel van een heel betrokken en toegewijde organisatie. Ik kijk er naar uit om meer van de organisatie te gaan zien!’
Interview door Koning Bolo