Is er gevaar?
Is er een levensbedreigend gevaar? Bel dan onmiddellijk 112.
Spoed of crisis contact
Dreigt een situatie thuis of elders uit de hand te lopen en ben je geen cliënt van Veilig Thuis Utrecht of SAVE Jeugdbescherming? Bel dan Veilig Thuis.
Bel met Veilig Thuis 0800-2000
Ben je cliënt bij Veilig Thuis Utrecht, dan bel je altijd met het hoofdnummer.
Bel met Veilig Thuis 0800-2000
Ben je cliënt bij SAVE Jeugdbescherming, dan bel je tijdens kantooruren (tussen 08.30 en 17.00 uur) met de medewerker SAVE die jou is toegewezen.
Buiten kantooruren bel je met het onderstaande nummer:
In de provincie Flevoland: bel 088 – 996 3000.
In de provincie Utrecht: bel 0800- 2000.
Dagelijks zetten onze medewerkers zich in om de mensen die wij ondersteunen zo goed mogelijk te begeleiden. Er zijn situaties waarin het beter kan en moet, en daar willen we van leren. In het afgelopen jaar hebben we met veel aandacht naar alle binnengekomen klachten gekeken. Deze feedback helpt ons om beter te begrijpen waar we kunnen verbeteren. Onze inzet om te leren van deze ervaringen is onverminderd groot, zoals blijkt uit onze klachtenanalyse 2023.
De cijfers
In de klachtenanalyse 2023 nemen we opnieuw de volgende vormen van klachtbehandeling mee:
Bekijk hier ook onze klachtenanalyse uit 2022.
Trends en analyse op hoofdlijnen
Op 25 juni organiseerden we opnieuw een succesvolle bijeenkomst over onze afhandeling van klachten. Hierbij waren onder andere medewerkers, managers en cliëntambassadeurs van SAVE Jeugdbescherming en Veilig Thuis Utrecht aanwezig, evenals vertegenwoordigers van de cliëntenraad, gemeenten, Jeugdstem en de Nationale Ombudsman.
Paul Janssen en Anja Jonkers
Bestuur Samen Veilig Midden-Nederland