Is er gevaar?
Is er een levensbedreigend gevaar? Bel dan onmiddellijk 112.
Spoed of crisis contact
Dreigt een situatie thuis of elders uit de hand te lopen en ben je geen cliënt van Veilig Thuis Utrecht of SAVE Jeugdbescherming? Bel dan Veilig Thuis.
Bel met Veilig Thuis 0800-2000
Ben je cliënt bij Veilig Thuis Utrecht, dan bel je altijd met het hoofdnummer.
Bel met Veilig Thuis 0800-2000
Ben je cliënt bij SAVE Jeugdbescherming, dan bel je tijdens kantooruren (tussen 08.30 en 17.00 uur) met de medewerker SAVE die jou is toegewezen.
Buiten kantooruren bel je met het onderstaande nummer:
In de provincie Flevoland: bel 088 – 996 3000.
In de provincie Utrecht: bel 0800- 2000.
Op 1 juli heeft Samen Veilig Midden-Nederland de klachtenanalyse 2018 gepubliceerd. Hierin maken wij een analyse van de signalen en klachten die in 2018 over SAVE en Veilig Thuis Utrecht ontvangen zijn. Aan deze analyse verbinden wij aandachts- en verbeterpunten.
De analyse is gebaseerd op cijfers uit de eigen registratie van interne klachtgesprekken, de gegevens uit de jaarrapportage 2018 van het Advies- en Klachtenbureau Jeugdzorg (AKJ) en het jaarverslag 2018 van de Klachtencommissie Jeugd Midden-Nederland (KJMN).
Enkele punten die uit de analyse naar voren komen:
De volledige analyse is hier gepubliceerd.
Daarnaast bespreken wij de analyse en de acties en verbeterpunten in oktober met onze ketenpartners tijdens een bijeenkomst. Nadere berichtgeving hierover volgt binnenkort.