Spoed of crisis contact

Is er gevaar?

Is er een levensbedreigend gevaar? Bel dan onmiddellijk 112.

Bel 112

Geen client bij ons?

Dreigt een situatie thuis of elders uit de hand te lopen en ben je geen cliënt van Veilig Thuis Utrecht of SAVE Jeugdbescherming? Bel dan Veilig Thuis.

Bel met Veilig Thuis 0800-2000

Cliënt bij Veilig Thuis Utrecht?

Ben je cliënt bij Veilig Thuis Utrecht, dan bel je altijd met het hoofdnummer.

Bel met Veilig Thuis 0800-2000

Cliënt bij SAVE Jeugdbescherming?

Ben je cliënt bij SAVE Jeugdbescherming, dan bel je tijdens kantooruren (tussen 08.30 en 17.00 uur) met de medewerker SAVE die jou is toegewezen.

Buiten kantooruren bel je met het onderstaande nummer:

In de provincie Flevoland: bel 088 – 996 3000.
In de provincie Utrecht: bel 0800- 2000.

Team cliëntambassadeurs

Samen Veilig Midden-Nederland heeft een team van cliëntambassadeurs. Dit team vertegenwoordigt het cliëntperspectief in al haar facetten. Zij zorgen dat het cliëntperspectief beschikbaar en inzetbaar is in alle lagen van de organisatie. Zij zetten zich in om de samenwerking tussen cliënten en medewerkers te bevorderen en te verbeteren.

Het team cliëntambassadeurs bestaat uit ervaringsdeskundigen (die zelf ervaring hebben in de jeugdzorg) en medewerkers. Zij putten uit eigen ervaring en halen actief feedback op bij cliënten. Het team heeft ook een cliëntenpanel met wie zij dingen kunnen bespreken of aan wie zij vragen kunnen stellen. Zo ontstaat een brede ervaringskennis en kunnen zij andere inzichten bieden waardoor professionals vanuit een ander perspectief naar een situatie kunnen kijken en bredere oplossingen kunnen overwegen.

Taken en verantwoordelijkheden
Met hun werk draagt het team Cliëntambassadeurs eraan bij dat de dienstverlening van Samen Veilig Midden-Nederland steeds beter aansluit op de zorgvragen van onze cliënten.

Dat doen zij door:

  1. Inzicht en feedback te verzamelen:
    Het team cliëntambassadeurs verzamelt actief feedback van cliënten. Dat doen zij door gesprekken, bijeenkomsten en het organiseren van reflectiebijeenkomsten. Deze feedback gebruiken ze om de organisatie te adviseren over mogelijke verbeteringen. Ook zorgen zij zo dat er concrete mogelijkheden zijn waar medewerkers en cliënten van elkaar kunnen leren.
  2. Bij te dragen aan zorgvuldige besluitvorming:
    Het team cliëntambassadeurs neemt deel aan casuïstiekbesprekingen, projecten en werkgroepen in de organisatie. Zij vertegenwoordigen daar het cliëntperspectief en dragen zo bij aan het zorgvuldig nemen van beslissingen die invloed hebben op het leven van de cliënt.
  3. Informatie, advies en voorlichting te geven:
    Het team cliëntambassadeurs geeft informatie en advies aan cliënten en medewerkers. Dit doen zij om de samenwerking te bevorderen en te verbeteren. Hierdoor ontstaat meer wederzijds begrip. Ook geeft het team voorlichting aan externe belanghebbenden en neemt deel aan proeftuinen en andere landelijke initiatieven. Hiermee zorgen zij dat het cliëntperspectief een rol speelt in ontwikkelingen binnen de jeugdzorg.

Door deze brede inzet versterkt het team cliëntambassadeurs de verbinding tussen cliënten, de organisatie en ontwikkelingen in de jeugdzorg. Ze bevorderen een cultuur van open communicatie en samenwerking en stimuleren dat medewerkers en cliënten van elkaar kunnen leren.

Meer weten & contact
Meer weten over onze cliëntambassadeurs? Of heb je een andere vraag voor hen? Neem contact op met de cliëntambassadeurs via het e-mailadres ambassadeurs@samen-veilig.nl of via het contactformulier hieronder.

Meer informatie over het cliëntenpanel vind je op deze pagina.

green dots header

Neem contact op met onze cliëntambassadeurs

Cliëntambassadeurs van Samen Veilig Midden-Nederland

Lees meer over Cliëntambassadeurs van Samen Veilig Midden-Nederland
Lees meer over Cliëntambassadeurs van Samen Veilig Midden-Nederland
Nieuws
Cliëntambassadeurs, Samen doen wat helpt & toekomstscenario jeugdbescherming

Nieuw team cliëntambassadeurs met ervaringsdeskundige

8 september 2021
Lees meer over Nieuw team cliëntambassadeurs met ervaringsdeskundige
Nieuws
Samen doen wat helpt & toekomstscenario jeugdbescherming

Een pop waar kinderen zich in herkennen

31 augustus 2021
Lees meer over Een pop waar kinderen zich in herkennen
Nieuws
Cliëntambassadeurs, Cliëntenraad, Samen doen wat helpt & toekomstscenario jeugdbescherming

Eerste succesvolle Loepsessie

5 februari 2020
Lees meer over Eerste succesvolle Loepsessie