Is er gevaar?
Is er een levensbedreigend gevaar? Bel dan onmiddellijk 112.
Spoed of crisis contact
Dreigt een situatie thuis of elders uit de hand te lopen en ben je geen cliënt van Veilig Thuis Utrecht of SAVE Jeugdbescherming? Bel dan Veilig Thuis.
Bel met Veilig Thuis 0800-2000
Ben je cliënt bij Veilig Thuis Utrecht, dan bel je altijd met het hoofdnummer.
Bel met Veilig Thuis 0800-2000
Ben je cliënt bij SAVE Jeugdbescherming, dan bel je tijdens kantooruren (tussen 08.30 en 17.00 uur) met de medewerker SAVE die jou is toegewezen.
Buiten kantooruren bel je met het onderstaande nummer:
In de provincie Flevoland: bel 088 – 996 3000.
In de provincie Utrecht: bel 0800- 2000.
Als professional kun je te maken krijgen met ouders die je probeert te motiveren tot verandering en/of om hulp te zoeken. Dit zijn soms lastige gesprekken, helemaal als ouders het probleem niet (h)erkennen of het probleem wel (h)erkennen maar niet over gaan tot actie.
In een training van 3 dagdelen nemen wij je mee in de theorie van motiverende gespreksvoering en hoe deze te vertalen naar het handelen in de eigen praktijk.
Motiverende gespreksvoering is een verdiepingsaanbod, waarbij de focus ligt op houdingsaspecten en het gebruiken van passende gesprekstechnieken. In plaats van ouders te overtuigen van de noodzaak van veranderen of van (ongevraagde) adviezen te voorzien, ga je op zoek naar de intrinsieke motivatie van de ouder en de motivatie om te veranderen.
Offerte aanvragenIn dit dagdeel wordt de theorie van motiverende gespreksvoering geïntroduceerd en getoetst aan de eigen praktijk.
In dit dagdeel staat de eigen ervaring rondom veranderingsprocessen centraal en ervaren deelnemers de meerwaarde van het op zoek gaan naar eigen intrinsieke motivatie bij een veranderproces (en de ambivalentie die daarmee gepaard gaat).
Dit dagdeel oefen je motiverende gesprekstechnieken met een acteur in de rol van ouder. Dit versnelt en verdiept het leerproces.
Nummer: SKJ199894
Punten: 8
Wij bieden onze trainingen altijd op maat. Door de uitgebreide intake sluiten onze trainingen goed aan op de wensen en het werk van de deelnemers. Na de intake bereiden wij casussen voor die we tijdens de training gebruiken. Elke training wordt dus op maat gemaakt met casuïstiek uit eigen beroepspraktijk.
We kunnen ook verschillende onderdelen van de diverse trainingen combineren tot een aanbod voor bijvoorbeeld een studiedag of workshop.
Neem gerust contact met ons op voor meer informatie en een offerte op maat.
"*" geeft vereiste velden aan