Is er gevaar?
Is er een levensbedreigend gevaar? Bel dan onmiddellijk 112.
Spoed of crisis contact
Dreigt een situatie thuis of elders uit de hand te lopen en ben je geen cliënt van Veilig Thuis Utrecht of SAVE Jeugdbescherming? Bel dan Veilig Thuis.
Bel met Veilig Thuis 0800-2000
Ben je cliënt bij Veilig Thuis Utrecht, dan bel je altijd met het hoofdnummer.
Bel met Veilig Thuis 0800-2000
Ben je cliënt bij SAVE Jeugdbescherming, dan bel je tijdens kantooruren (tussen 08.30 en 17.00 uur) met de medewerker SAVE die jou is toegewezen.
Buiten kantooruren bel je met het onderstaande nummer:
In de provincie Flevoland: bel 088 – 996 3000.
In de provincie Utrecht: bel 0800- 2000.
Tijdens deze bijeenkomst krijg je informatie over ouderenmishandeling en over de stappen van de meldcode.
We bespreken o.a. wat ouderenmishandeling is, hoe je signalen kunt herkennen en interpreteren, wat je kunt doen en hoe je daarbij de stappen van de meldcode doorloopt. Ook gaan we in op waar je terecht kunt als je je zorgen maakt en wat je van bijvoorbeeld Veilig Thuis kunt verwachten.
Offerte aanvragen
Tijdens deze bijeenkomst krijg je informatie over ouderenmishandeling en over de stappen van de meldcode.
We bespreken o.a. wat ouderenmishandeling is, hoe je signalen kunt herkennen en interpreteren, wat je kunt doen en hoe je daarbij de stappen van de meldcode doorloopt. Ook gaan we in op waar je terecht kunt als je je zorgen maakt en wat je van bijvoorbeeld Veilig Thuis kunt verwachten.
We maken tijden de bijeenkomst gebruik van voorbeelden uit de praktijk en bespreken alles op interactieve wijze, zodat er voldoende ruimte is voor het stellen van vragen en het bespreken van eigen ervaringen.
De informatiebijeenkomst wordt op aanvraag verzorgd door een ervaren trainer van het Expertisecentrum en/of een aandachtsfunctionaris Ouderenmishandeling van Veilig Thuis Utrecht, die je met gedegen kennis van de wettelijke kaders en de praktijk, meenemen en slagvaardiger maken.
"*" geeft vereiste velden aan